Alla inlägg under februari 2010

Av Susanne - 25 februari 2010 16:58

Jag var ute i helgen för det var föreningsmöte och det är en hel vitt tjock matta som ligger runt stugorna. Snön går högt upp. Det var lite jobbigt att pölsa i snön fram till stugan, jag blev blöt om byxorna då snön gick upp på låret på vissa ställen.


  


Vi hade tänkt att åka ut imorgon Fredag för att sova över en natt, men jag tror att vi hoppar det då det har vräkt ner stora snö flingor idag. Men man skall aldrig säga aldrig, vi kanske hamnar därute ändå.



Av Susanne - 17 februari 2010 18:53

Det är redan dags att börja tänka på vad vi skall odla. En del saker skall man ju förså. Jag kom ihåg förra året när hela köket var fullt i växter och när man inte hade hjärta att gallra och slänga. Jag gav bort en del.


Iår skall vi få upp växt huset, så vi skall ge oss på att odla gurka därinne och så blir det tomater. Jag har påsar med frön ute i stugan, men jag kommer inte ihåg vad för något som finns. Jag skall ut på Söndag så då skall jag ta med fröna hem. Sedan får jag åka och köpa så jord och börja tänka på att sätta frön.


Jag fick upp en jättefin cheddarkål som blev uppäten av några insekter. Någon kål blir det inte igen. Det som funkade förra året var potatis, socker ärter, smultron, dill och morötter.


I år måste jag ju kunna få upp något mer? Jag skall köpa ett par pallkragar till. En skall jag ha på stug tomtem med en massa kryddor i och ett par till på odlings lotten. Jag vill nog sätta 2 pallar med potatis iår. Jag skall köpa jordgubbs plantor iår också.


Nu längtar jag till vår och lite värme. Jag är ganska trött på snön.

Av Susanne - 7 februari 2010 13:13

En av våra bästa köks maskiner är riskokaren. Vi fick en stor variant för ett bra tag sedan, av vår glade snickare och hans familj, en "riktig" kinesisk. Vit med rosa blommor på.


Den har på senaste tiden slått av innan riset är klart, men nu häromdagen så började det lukta bränt och då insåg vi att kokaren nog har gått döden till mötes.


Då vi använder våran kokare så mycket så måste vi investera i en ny. 

Jag tänker köpa en på Siba. Peter kommer vilja ha en annan för han tycker inte att man skall köpa noname grejer, men jag vill inte lägga för mycket pengar.


Så det får bli en kokare från Siba. En Centurion riskokare för 299 kr.


  

Alla borde investera i en riskokare. Man behöver inte stå och passa riset och det blir i dom flesta fall alltid perfekt.
Av Susanne - 2 februari 2010 12:02


Det hade ju bara med att jag delade ut Voddler Invites, men ändå. Det kanske var någon av alla tusen som var inne som tycker att det är kul att återkomma.


        


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards