Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Dag 2

Av Susanne - 26 april 2009 19:29

Dagen har varit väldigt händelserik och mycket har hänt. Vi hittade ju inte avloppet igår. Idag så hittade vi ett annat rör och efter många diskussioner och mycket testande med vatten slangar, spolande grannar och diskmedel  så kom vi fram till att det är fel märkt med rören. Det vi trodde var dagvatten är i själva verket avloppet.


Var skall vi göra av all lera vi grävt upp? Vi får hit en maskin som skall frakta bort materialet. Men vi kan aldrig ta hand om det själva. Det är sjukt tungt. Måste säga det igen, tänk alla andra i området som både gräver och fraktar bort sitt material för hand själva! Ännu en oberäknad ekonomi post, men det är värt varenda krona och vi kommer inte att behöva begära skiljsmässa pga av allt slit.


Peter har varit så duktig, han har skottkärrat in 5 ton med grus idag. Jag har nog orkat ta 6 kärror, det var allt. Jag är mer samband central som åker och fixar material om det fattas och så fixar jag all mat.


 Fatta att det går fort, här är plintar på plats och golvet läggs på.

 Här är första väggen på plats.


 

Här är 3 väggar uppe.


 

 Såhär såg det ut när vi lämnade för dagen. Alla 4 väggar på plats och loftet är på plats. Nästa vecka så är taket på plats också.


 Vi har fått göra en liten justering angående garderober, vi har valt att ta bort 1 garderob av 3 för att det tar för mycket plats. Vi får bygga något uppe på loftet istället när vi är klara. Det finns en snutt däruppe där vi kan plats bygga en snedgarderob.


Min snickare gav mig lite huvudbry när han påstod att vi bara skulle få 140 cm på högsta stället på sov loftet, och då har vi ändå sänkt golvet för att få högre däruppe. Nähä du sa jag det kan inte stämma, alla andra i kolonin har minst 190 cm som högst. Jag tog med honom till ett hus som dom håller på och bygga och vi fick gå in och kolla, och efter lite efter tänksamhet och en omräkning så kom han fram till att han räknat fel. PUH! Det blir stå höjd i mitten av loftet.



Jag och Peter gick iväg till odlingslotten. Tyvärr fick jag inte med kameran, menjag tar kort i veckan och lägger upp. Peter fick låna ett spett av våran odlings granne och så slog han ner pålarna jag köpt för att sätta upp stängslet. Vi fick upp halva stängslet och det blev sjukt bra. Grannen ville ha ett likadant. Det syns inte på långt håll, men djur ser det väldigt bra. Inte illa av ett par glada amatörer och väldigt roligt att odlings grannarna blev imponerade. Men jag är glad att Internet finns, för jag har fått väldigt bra hjälp av det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 11 juni 2012 20:04


Nej jag har inte gett mig av än.    Jag hittade denna bloggen och kolla in vad jag vill vinna....   Tävling hos Rosverkstan tom 15  juni!   http://rosverkstan.blogspot.se/2012/05/vinn-ett-blomstod-hjarta-en-perfekt.html#comment-form ...

Av Susanne - 10 februari 2012 11:24

Jag har tänkt ett tag på att byta blogg plats. Det kommer att ske, men det tar ju sin lilla tid att hitta rätt och sedan starta upp. Jag kommer nog att blogga på 2 platser samtidigt innan jag lägger ner här.   Det är fortfarande kallt och jag öns...

Av Susanne - 22 januari 2012 16:45

Det var ju typiskt att vintern skulle komma i slutet på Januari. Jag som såg fram emot våren istället. Men det verkar bli kortvarigt och jag hoppas att det stämmer. Det har blåst och varit oväder mycket under vintern, men peppar peppar, allt runt stu...

Av Susanne - 1 december 2011 14:30


Vi har inte varit ute i stugan på väldigt länge. Det är inte likt oss, vet inte varför det inte blivit av.   Men nu är jag iaf orolig över vad Stormen Berit kan ha ställt till med. Vi hade en massa lösa grejer på tomt och altan.  På Fredag får ...

Av Susanne - 23 september 2011 19:39


Det är så mysigt i stugan. Yra älskar att vara här ute, enklare att kunna gå ut och göra sina behov och så blir promenaderna längre. Hade tänkt att gå en promenad innan Skavlan, men mörkret föll snabbt. Vi får gå en längre promenad imorgon. Det ska b...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards