Alla inlägg under juli 2009

Av Susanne - 26 juli 2009 21:20



I dagarna så har vi tex varit och köpt lite trädgårdssaker som kina krukor och en grodkung.



Sedan hade vi våran glade snickare med familj på besök och hans dotter och hennes vän snickrade ihop en ljugare bänk. Jättecharmig!!!


 


 Sist men inte minst så skrev jag för längesedan om väggord jag köpt. Jag kan berätta att sätta upp dessa var inte lika enkelt som det står i beskrivningen. Orden fastnade inte på klister"lappen" där man sedan skulle sätta upp mot väggen och enkelt skrapa upp på väggen.


Peter ville slänga "skiten" och var jättearg. Men tålmodig som man är så tog jag loss orden och satte upp dom ord för ord och det tog tid och det var inte jätte enkelt. Man måste ha tålamod och det är något min man INTE har.

  Man ser även våran nyinstallerade värmepump på bilden.














Av Susanne - 22 juli 2009 11:32


Jag har köpt tre gamla skolplanscher av en tjej på nätet.

http://in-myhouse.blogspot.com/

Hon har en väldigt trevlig sida och hon tycks älska gamla franska lampor. Verkar vara ett dyrt nöje.


Var och hämtade ut dessa och dom skall hänga på väggen som inte är tapetserad än, måste ta och åka och inhandla en tapet.


Kostade dock en slant och då klämde min son ur sig att skolan slängt en hel hög med just gamla skolplanscher nu när dom renoverar om. Typiskt att man inte tänkte på det, men samtidigt är det ju "bra" om det slängs lite för då blir ju planscherna som finns kvar mer attraktiva. Lätt att vara efterklok men planscherna var fina och inte så mycket att hänga läpp över att man inte kom över planscher från skolan gratis.


Av Susanne - 22 juli 2009 11:29


Kan ni tänka er, men jag fick lov att plocka av grannens svartavinbärs buske och jag var och inhandlade silduk och socker och så gjorde jag en flaska med saft.


 




Av Susanne - 22 juli 2009 11:27


Jag var hemma för att ta bort posten och hämta medicin och lite andra saker till stugan. Jag kollade till våran djungel ute på balkongen och tomaterna har blivit riktigt stora.


Av Susanne - 21 juli 2009 11:26


Vi passar en hund ett par dagar.

Här ser man även en del av våran nylagda klara altan. Den blev hur bra som helst.


Av Susanne - 20 juli 2009 11:57


 Idag kom gruset och vi kan fortsätta altan bygget.

Det skall bli skönt att få ett riktigt "golv" att sätta vårat nya bord på.


Sedan skall vi bara vänta på att vi får tillstånd att bygga en inglasning á 12kvm.


 


 



 








Av Susanne - 19 juli 2009 10:38


Jag visste at jag skulle få ett riktigt skit väder på min semester. Jag blir så deprimerad. Får bli en restresa till hösten istället. Spelar ingen roll att vi egentligen inte har råd, men sol det skall jag ha....


Har inte uppdaterat sidan på ett tag, men jag tappade telefonen i toalett stolen och det är med den jag tagit kort. Nu har jag fixat en ny telefon så att jag kan uppdatera med lite bilder.

Det blir lite senare under dagen.


Vi har nämligen börjat att bygga verandan.



Av Susanne - 6 juli 2009 19:43


Vi åkte till Plantagen och inhandlade lite blommor. Lite och lite, växter är ju hur dyra som helst och kalaset gick på närmare 700 kr. Men det blev bra i krukorna.


 


 Jag har ju så svårt att slänga det vi sått. Det skullejag nog ha gjort men jag gör ett tappert försök och ser om plantorna tar sig.

 


 Sedan tog jag mig en promenad till odlings lotten. Vi har fått krondill och den är ganska imponerande.


 



 Mindre kul är det med skade insekter. Jag har fått några små gröna larver som käkar upp min blomkåls gröna blad. Jag klämde sönder dom. Hoppas att larverna inte skadar blomkålen som har kommit.

 




















Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards