Alla inlägg under januari 2010

Av Susanne - 30 januari 2010 18:39

Jag sitter och funderar på om jag skall vara juste och ha en Voddler tävling till. Jag har ett par Invites till att dela ut, men jag tyckte att det blev för enkelt och ganska tråkigt förra gången.


Jag skall tänka på det. Fundera ut något klurigt eller så är jag bara snäll och delar ut det till bra vänner och bekanta.

Av Susanne - 30 januari 2010 18:10

Gud vilket tråkigt inlägg, men ibland måste man skriva ett sådant också.


Jag förstår inte hur tex Linda Rosing får så många besökare när hon skriver om hur hennes Kevin mår och växer. Att man tycker att det är intressant när hon skriver hur hon bantar och botoxar, vaxar underlivet och sminkar, klär sig och fixar sig kan jag förstå, för många verkar vilja uppnå det Linda gjort. Hur håller man sig smal ung och fräsch egentligen? Jag kan tala om att det kostar pengar att göra en del av dom sakerna som Linda och många andra gör. Stockholm verkade ju göra av med en hel del botox. Jag tycker absolut inte att det är något fel i det, men ibland undrar jag om vissa saker som skrivs i bloggar dit många olika ålders grupper dras verkligen är ok. Helst om man skall föreställa en förebild. Att välja kändiskap är ju faktiskt i mångt och mycket just det man gör. Då kanske man också skall skriva ner att man ibland lägger flera tusen i månaden på att hålla sig snygg. Att ta ett lån på tex GE Moneybank som har en ränta på över 20 % skulle jag ju inte rekommendera folk att ta för något som man måste göra om efter 3-6 månader.


Just nu handlar hennes blogg mycket om små barn (Kevin) och sedan bloggar hon ju otroligt lite för att vara en bloggare som tjänar pengar på bloggen. Tröttnar man aldrig att läsa om typ samma sak om och om igen och framför allt en reklam finansierad blogg? Där hon tjänar pengar på att blogga om produkter som hon kommer att tjäna pengar på? '


Jag känner inte Linda och hon är säkert en jättegullig och snäll tjej det betvivlar jag inte en sekund, men hon är ett bra exempel på vad tjejer/kvinnor önskar sig för liv.Jag själv hade inte orkat ha den typen av uppmärksamhet hon får, men vissa gillar den och tycker att det är helt ok.


Förlåt sonen heter Kean såg jag nu. Var tvungen att gå in och kolla så att jag skriver rätt. Sedan tycker jag att det är tråkigt när människor skriver tråkiga saker i kommentarerna på bloggar som människor har. Linda har visst råkat ut för någon sjuk människa. (ärlig kanske någon annan skulle säga, jag har sett och hört värre än den kommentaren och fulare ord än det), men det är ju inte så kul att få negativa kommentarer och fula ord skrivna på sin blogg, snälla och trevliga är ju mycket roligare.  Men i ärlighetens namn, det är ju det som är hela den tråkiga baksidan av kändisskapet. Det är ju tur att det går att radera inlägg.

Av Susanne - 30 januari 2010 17:44

Tänk att Noel har blivit 7 år. Idag har vi haft kalas för han och 5 kompisar, 2 blev sjuka i maginfluensa. Men det var lagom med 6 pojkar. Vi hade satt 2 timmars kalas och jag hade en del aktiviteter och lekar som vi skulle göra, men vi hann inte med speciellt mycket. 2 timmar bara sprang iväg. Men allt gick bra och alla skötte sig och var lugna och justa mot varandra. 


Vi hade gjort grillade små kyckling lår och pommesfrites, men alla gillar ju inte kyckling verkade det som, så Peter gjorde köttbullar och det funkade bra. Sedan var det lekar och sedan var det rulltårta med grädde och hallon, kanel bullar och 4 sorters kakor. Vi hade bjudit in föräldrar att komma lite tidigare att äta kakor, bullar och kaffe.


Av Susanne - 24 januari 2010 11:39

Ja vi åkte ut igår jag och Noel. Det är så lugnt och skönt här. Jag hade satt mitt batteri till kameran på laddning hemma. Stoppade ned kameran och trodde att jag tagit batteriet, upptäcker i stugan att jag glömt batteriet hemma. Suck vad trött man blir.


Jag köpte 2 barn filmer igår en var Bron till Terabitia. Jag tyckte den var ganska långtråkig och ganska sorglig i slutet. Men Noel gillade den och det var ju huvudsaken. Sedan köpte jag Gulkompassen och jag trodde att den var dubbad till Svenska, men det var den inte så då ville Noel inte kolla på den. Vilken tur att det inte är jätte länge kvar tills han kan läsa, för dubbade filmer är något av det värsta jag vet.


Vi skall åka hem idag och egentligen har jag ingen lust till det. Men det är skola och jobb imorgon så det är bara att packa ihop och åka hem. Får se när vi kommer ut nästa gång. Då tror jag att jag åker ut redan på Fredagen. 

Av Susanne - 23 januari 2010 12:12

Jag och Noel funderar över om vi skall åka ut till stugan. Det är så fint väder. Men det är ju lite bökigt för då måste jag packa ner Tv och antenn och dator och lite film. Sedan måste vi åka och handla lite mat och godis.


Fast vi åker nog ut för det är så ro givande där ute. Tar nog med en påse kanel bullar från frysen. Sedan ikväll kan vi kolla på någon tecknad film

Av Susanne - 16 januari 2010 17:14

Jag har bakat kanelbullar idag. Jag tror inte att jag gjort det förrut. Dom smakar som kanelbullar,men dom kunde blivit snyggare. Men barn och man tyckte att dom smakade bra och grannens barn som fick en påse blev också glada så då får ju jag vara nöjd. Jag som varken gillar att laga mat eller baka tyckte faktiskt att det var ganska kul.


Det var mycket enklare än vad jag tänkt mig att baka. Så nu får jag nog baka en sådär en gång i månaden och fylla upp frysen. Både billigare och godare att baka själv.


Det doftar ju så gott när man bakar.   

Av Susanne - 10 januari 2010 12:00

Då var Voddler "tävlingen" över. Det har varit jättesvårt att välja bland alla som vill ha en Invite. Tyvärr har jag ju inte så många som jag skulle vilja ha att dela ut.


Nu var svaren inte viktiga i sig, men jag vill bara skriva att det inte var några fotoplancher jag köpt utan gamla skolplancher, finns inget som är fotat där inte. Svaret var ju rätt ändå.


Jag har iaf valt Linneá som ändå la ner sig och hittade svaren, ni andra kunde ju bara kopiera hennes svar rakt av. Sedan har jag valt Filip för att han skrev någorlunda lite poestiskt. Jag gillade att han kanske skulle fälla en tår.


Grattis till er. Ni kommer att få en Invite under dagen skickade till mailadressen som ni uppgett. Jag ser att Linneá inte uppgett någon mail, men jag skall försöka komma i kontakt med henne via hennes egen blogg.


Jag har ett par Invites kvar och delar jag inte ut dom till vänner och bekanta så kommer jag att dela ut ett par till här på min sida. Så håll utkik!


Men för er som inte fick någon invite denna gången så finns det en annan tjänst, dock en man betalar för filmerna, men man slipper vandra ner till videobutiken för att hyra film.

http://www.headweb.com


Varför ändrar man inte namnet till DVD butik istället för video butik, hur många hyr en vhs idag egentligen? 


Jag som haft Voddler från the begining, kan ju säga att man måste ha en bra uppkopplings hastighet för att det skall fungera bra att streama film. I början strulade det mycket och vi fick inte igång en enda film, men nu funkar det mycket bättre.


Vi har testat att köra via mobilt bredband men det är för långsamt för det än. Så tyvärr Elina som åker buss och som verkade ha en förhoppning om att kunna kolla film på bussen det fungerar nog inte om det är mobil uppkoppling du använder. 


Filmutbudet är inte jättestort men det växer, jag tror dom har runt 500 filmer. Att det är lite äldre filmer tycker inte jag gör något, många har man ju inte sett. Det är dom äldre filmerna som är gratis. Nyare titlar på filmerna tar dom några kronor för.Kvalitén är som att kolla på en DVD film. Reklam visas bara i början av filmen, man slipper reklam avbrott mitt i filmen, men det skulle inte förvåna mig om dom inte börjar med ett reklam avbrott mitt i filmen så småningom. Men jag hoppas verkligen inte det.


Sedan läste jag att dom har en förhoppning om att kunna visa filmer som går på bio också, antagligen är det väl ganska långt fram i framtiden som det kommer att hända. Det hade ju varit perfekt att kunna se en premiär hemma för en peng istället för att behöva trängas med an massa prassel ätande människor.


Av Susanne - 6 januari 2010 15:10

Hej på er.


En del av er glömmer att skriva eran mail adress i Voddler "tävlingen". Hur hade ni tänkt er att jag skulle kunna få tag i er om det skulle vara just du som vinner?


Det blir svårt att utse vinnare bland er. Jag skulle vilja ge er alla en invite, men tyvärr har jag inte så många att dela ut.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards