Alla inlägg under juni 2011

Av Susanne - 20 juni 2011 11:36

Jag har så ont i kroppen. Jag och min man skyfflade ett par ton med grus i helgen. Vår lergång upp till huset är nu borta! Men med min otränade kropp = soffliggare, värker. Men vad nöjda vi är med helgens jobb. Nu börjar det likna något på tomten.


Om vi kommer att lägga plattor eller bara låta det vara som det är i år, är en annan fråga.


 


Helgens arbete har resulterat i att jag nu bestämt att jag måste gå ner i vikt och jag måste börja träna. Det blir nutrilett till lunch och så kommer min arbetsveckas luncher att se ut. Få se om det gör något resultat på vågen....


Jag som hatar träning, undra om man kan börja att träna hemma istället? Köpa Zumba Fitness till PS3?

Av Susanne - 16 juni 2011 19:43

Det blev en Fatboy, men inte buggle up utan original, i orange.


Jag hittade den på Bafab som säljer begagnade kontorsmöbler, och ett reklambolag hade lämnat in ett antal med Fatboys. De svarta och militär färgade hade gått med en gång, men denna stackars säck hade legat i 2 månader utan att någon ville ha den. Den har lite svarta märken efter skor på sig, men jag tror att det går att tvätta bort.


Nu ville jag inte ha just en orange, men om jag ser till att jag tjänade 750 kr och bensin pengar, så kan jag leva med det. Eller jag tjänade ännu mer, då jag tänkt att köpa en Buggle Up á la 2500.  Närmare bestämt 1750 kr i besparing. Bra för både plånbok och miljö, inbillar jag mig.


Jag fick betala 750 kr, och det får jag anse som ett bra fynd. Jag prutade nog ner den duktigt, eller så ville de bara bli av med den. När jag tvättat bort de värsta fläckarna skulle jag kunna lägga ut den för säkert 1000 kr, men den är inte till salu. Vi ska ha den på altanen i stugan och kolla på film dåliga dagar inne i stugan.

Det blir nog lite slagsmål om vem som ska ligga i den.

Sonen tror att det är hans, den har han occuperat och försöker man försiktigt närma sig så morrar han....

Han har inte riktigt förstått att hur söt han än är, så är inte allt hans.

 

   

Av Susanne - 11 juni 2011 13:00

Grannen har en blommande rabarber, det har jag aldrig sett förut, tror inte att det är så bra om man inte vill ha träig rabarber, men vackert är det.




Sedan växer det fint inne i växthuset, nästan alla planterade plantor blommar, nu håller jag tummarna att det också kommer att ge skörd. Jag brukar ha dörren öppen in till växthuset så att det kan komma in insekter för att pollinera, sedan brukar jag ruska på tomatplantorna har läst att det kan räcka.


   


Sedan är jag väldigt nöjd över att vi tog ett växthus med färg, visst det kostade många tusen mer, men det passar så bra ihop med huset då vi tog samma färg på foder runt huset. Det är snyggare med ett växthus med färg. 


   

Av Susanne - 6 juni 2011 20:28

Vilket väder och vilka tropiska grader vi har. Men man kan ju säga att påta i trädgård och land, det gör man inte gärna i grader över 20...Men allt det jag tänkt att göra gjorde både jag och min man och ännu lite till....


Nu glömde jag fota, men jag kan säga att tomatplantor och paprika mår väldigt bra i sina självbevattnande hinkar. Det fungerar med andra ord, men jag undrar om 10 liters hinkar är för litet? Jag måste kanske plantera om än en gång. Men vi sa att vi ska avvakta och se hur det blir. Det är lite av ett test i år. För egentligen blir det ju inte 10 liter jord, då botten går bort för vatten. Det kan vara för lite, men jag håller tummarna att det fungerar, annars får jag väl kanske tänka på murarhinkar nästa år...


Men vi har blommor på både tomat, parika, chili och gurkplantor, nu ska vi bara avvakta och se om det ger något att äta....

Av Susanne - 1 juni 2011 09:11

Jag tänkte klippa gräset och rensa ogräs när jag kommer ut till stugan. 

Vi var ute i förra veckan och kollade in, vi har inte varit i stugan i helgen p.g.a personlig karaktär, men nu ska vi äntligen ut.


Bevattnings hinkarna verkar fungera, får se när jag kommer ut nu när det varit varmt och soligt. Har växterna klarat sig bra, så gör jag ett par hinkar till denna veckan.


Jag ska köpa jord och plantera mer. Jag har köpt 2 ecalyptusträd och dessa måste ner i större krukor. Jag köpte ett träd förra året, men det klarade sig inte ute i stugan över vintern. Som tur var, så hade odla.nu träden i år igen och nu köpte jag 2 träd och tänkte se om man kan ta stickligar av dessa. Om träden dör eller blir för stora, för de växer otroligt stort, så har jag hela tiden små nya träd att planterna. Vet inte om det fungerar att göra så, men försöka duger ju.


Jag ska åka och köpa ett ogräsjärn och ta bort tisstlar och maskrosor som vi har på tomten. Jag har en del att göra märker jag nu, det där att lata mig kanske går bort....

Av Susanne - 1 juni 2011 09:07

Jag bloggar ju inte sådär fasansfullt mycket och har ju ingen direkt anstormning av läsare, men jag tog bort reklamen för den är så störande.


Så vassegoda, kanske lite trevligare att läsa utan en massa störande reklam....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards