Alla inlägg under juni 2009

Av Susanne - 29 juni 2009 20:39



Nu är vi inte så mycket just för låg budget märken, men i stugan får man faktiskt tänka om lite. Jag åkte till Rusta för att köpa en tvättmaskin som bara är 40 cm djup och så har dom upp till 25% rea på vit varorna.


Den är billig redan innan men jag kan ju passa på medans det är rea. Kommer dit och så går det inte att beställa denna tvättmaskin mer, men jag kan få köpa visnings exempalert för halva priset. 1500 kr för en ny tvättmaskin får ju ändå anses som ett ganska bra kap.


Det kanske är rena rama skräpet, men så kanske den är värt sitt pris flera gånger om...Vi får se om den ens funkar som tur har så var det åtmindstone funktionell garanti på den. Så funkar den inte alls så kan vi lämna tillbaks den. Jag har en erfarenhet att funkar det första gången så brukar det inte vara några problem sedan...


Av Susanne - 28 juni 2009 20:27


Peter fick låna grannens gräs klippare och han klippte våran gräsmatta. Det behövdes. Sedan så bad jag honom att flytta våra brädor från grannens tomt. Dom bryr sig inte men det känns bättre om vi har vårat material på våran tomt. Under presenningen så låg det både mördar sniglar och en groda. Noel blev eld och lågor över grodan...


Vi släppte ut den i den torkade bäcken utanför vårat hus.


Ser ni grodan?


  



Jag har en del glas från min farmor och farfar och dom passar utmärkt att ha ute i stugan.



Av Susanne - 26 juni 2009 20:13


Igår så har jag och barnen sovit våran första natt i stugan. Det var mysigt. Hampus var hur duktig som helst, vi var nere på Ikea och inhandlade köksbord och en pall och sedan storhandlade vi mat. På kvällen när jag bäddade och fixade mat till oss så satte han ihop mat bordet. Ute bland myggor och knott.


Sedan på Fredagen åkte vi och hälsade på min jobbar kollega och Noel doppade fötterna.



Barnen spelade lite Tv spel på det klassiska Nintendo 64. Jag har köpt en billig men funktionell 24 tums tv från Siba. Limited Label.

Jag fick åka ända till Kungsbacka för att få en.









Av Susanne - 23 juni 2009 20:20



Jag kan ju inte gå ur en butik utan ha köpt med mig något ut.

Idag var vi på Hemtex Home och där fick jag med mig 2 röda ljus lyktor, ett U.S  Polo bäddset och en vin öppnare.


Sedan var vi i en annan heminrednings butik där jag köpte 2 "plantgubbar" för bara 79 kr.


Man ser även på denna bilden lounge fåtöljerna som vi tagit ut. I Söndags var vi på Ikea och inhandlade mattan, en massa köks redskap och annat lull lull. Nu kan vi börja att vara där på helgerna fram tills semestern.

 



 


Sedan var vi på Jysk och där köpte jag 4 täcken, 6 kuddar och 4 stycken vita kudd överdrag. Senare när jag åkte och handlade Sushi så fick jag med mig 2 stycken madrasser, en bäddmadrass, 2 träblom"krukor" och ett bilar bäddset, det från Jysk det med.


Det kostar att skaffa sig ett sommar boende. Ändå har jag inte köpt det dyraste utan jag har inhandlat det mesta på rea, loppisar och auktioner.


Av Susanne - 17 juni 2009 20:07



El och vatten är installerat i stugan. All belysning är uppe. Det är så bra. Badrummet är klar, köket är nästan färdigt, jag är så glad....

Jag glömde ta kort på spottarna i taket. Alla är dimmbara, även i badrummet. Lyxigt.


Jag har även beställt ett larm ut till stugan.




 























Av Susanne - 16 juni 2009 20:05



Idag så kom våra lounge stolar. Till min förvåning så är dom ju inte vita utan 2 var svarta med rött i och en var röd med svart i. Vet dom om att vi skall ha stugan i rött, vitt och svart? Dom 2 svarta fåtöljerna kommer att passa utmärkt ute i stugan.



Av Susanne - 13 juni 2009 18:40



Idag så har det hänt en hel del. Köket är mer eller mindre klart. Vi har fått upp en loft trappa och Peter "löste" problemet hur vi skulle klä in runt hålet upp till loftet.

Vi hade golv kvar och Peter undrade om det gick att sätta runt hålet och det var ju en lysande idé.

VVS kommer på Måndag och drar alla rör och kopplar in toa, dusch, tvättställ osv....

Sedan under veckan kommer elektrikerna och gör resten av elen.


Nästa Lördag skall vi äntligen sova över här hoppas jag.



Loft trappan skall målas vit och det skall sättas halk skydd på stegen. Den är lite brant men den är otroligt golv besparande stegen. Vi får väl plats bygga en trappa när vi är bra mycket äldre än vad vi är idag när den dagen kommer när vi inte kan ta oss upp eller ner.





 Här kommer det att bli tajt att gå runt hålet, men vi skall ju bara sova här uppe.

Jag funderar på om vi skall sätta upp en vägg om vänster om stolpen. Det blir lite mer avskilt om vi vill kolla tv på kvällen/natten och barnen sover i andra delen av loftet.














Av Susanne - 11 juni 2009 19:33


Vi har så snälla grannar som har hjälpt mig att få bort allt skräp från tomten idag. Det blev en överfull kärra. Antagligen vägde det för mycket också, men bra gick det.


Jag hittade en hel tripp trapp stol på återvinnings centralen och grannen gjorde det man inte får göra, hon fiskade upp den, men det gjorde hon rätt i, hur kan man slänga hela saker? Dessutom är dom hur dyra som helst och på denna fanns även en bygel.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards