Alla inlägg under augusti 2009

Av Susanne - 23 augusti 2009 19:19


 Jag köpte en svamp bok på Botaniska trädgården i Fredags och Noel var eld och lågor för vi skulle ut och plocka svamp. Vi fick åka ner och köpa ett par stövlar, för dom han hade är på skolan.


Jag trodde faktiskt inte att vi skulle hitta svamp. Jag menar uppe i skogen bakom kolonistugan, vem tror att det finns svamp precis bakom knuten? Jag tänkte inte ens ta med något att plocka svampen som jag inte skulle hitta, men jag tog med mig en papperspåse och så gick vi iväg.


Vi sprang nästan genast på ett par kantareller och då var jag glad att vi tagit med oss något att ha dom i.


Det blev inte något jättekap, men det räckte till 2 stycken mackor en till mig och en till Hampus.


Av Susanne - 22 augusti 2009 19:15



Äntligen så fick vi våra plissé gardiner och det är bara så bra. Lyxigt att ha sådant i stugan. Inga irriterande snören som skall dras upp och ner. Vi beställde med mörkläggning och det är väldigt bra.


Vi är så nöjda.

Sorry för kvalitén på bilderna, kväll och taget med mobilen...


Av Susanne - 22 augusti 2009 19:13



Jag var och drog upp lite morötter och bland dessa så låg det en väldigt manlig sådan.


Jag ber om ursäkt för kvalitén på vissa foton, men jag har tagit med min mobilkamera och det på kvällen när det var dåligt ljus...


 


 


Av Susanne - 12 augusti 2009 18:23


 Såhär långt har dom kommit med förråd bygget.


 


 





Av Susanne - 12 augusti 2009 18:22



Jag har inte visat några bilder på altan möblerna vi köpte och här är även altanen med i bild.


 






Av Susanne - 12 augusti 2009 18:17


Jag och en kollega var på Erikshjälpen som ligger  i Högsbo Industri område på lunchen. Där hittade jag lite saker som jag tänkte ha i stugan.

En fin gammal kaffe burk 10 kr. En gammal garn vinda 35 kr, den tänkte jag lacka och ha i trädgården och plantera en klätter växt runt den. Fyndade en gammal trappstege/pall 10 kr, en flaska i träställ 20 kr och en ängel för 10 kr.

Sedan köpte jag en sak som ser ut som en paddel men det är nog inte det för "paddeln" är för liten för det. Jag tror att det är en slev av något slag. kanske man använt när man tvättat kläder förr? Det var det dyraste jag köpte 50 kr. Den tänkte jag hänga upp på väggen.


 





Av Susanne - 4 augusti 2009 19:38


En sak jag inte skrivit om är våran luftvärme pump. Jag köpte den genom Hemma butiken och så kom det en herre som skulle installera denna. Detta var en dag då det regnade och det regnade väldigt mycket och jag sa till honom att jag vill ha ytterdelen UNDER mitt ena fönster.


 Trodde i min enfald att han fattade vad under fönstret var. När han var klar så var jag så jäkla dum att jag inte gick ut och kollade, det spöregnade och jag var inte alls sugen på att röra på mig från min säng, Peter gjorde det och sa att det ser väl bra ut för att han trodde att den var tvungen att sitta så långt upp så att det inte skvätter under den!. SER BRA UT !sa jag till honom när jag får se på vart han satt den. Den sitter ju för FAN över fönsterfodret, det är ju inte ens målat och hur skall det nu gå till att måla med en sak framför. Det ser inte klokt ut. Peter blir förbannad på mig för att jag inte stod ute i regnet och kollade när han satte upp den. Men skall man behöva stå och peka med hela handen och måla upp vart saker skall vara utan att det ser konstigt ut? Jag var ute och sa till att den skulle sitta under fönstret innan han startade , men visste inte att jag var tvungen att "rita" ut vart. Det ser man ju själv bäst vart det sitter mest estetiskt, trodde jag.


Varenda en som varit hemma hos oss har också tyckt att den sitter nog en sådär 10-15 cm för högt upp och häromdagen så åkte jag till Hemma butiken och klagade. Jag är ingen klagande person, men nu var jag faktiskt besviken och förbannad för ytterdelen på pumpen har förstört utsidan på huset.


Han kollade på min bild och om han höll med vet jag inte men han skulle ringa till herren i fråga och be honom kontakta mig, men än har han inte gjort detta. Jag kommer att i värsta fall att bekosta flyttningen av den själv, men det är varken lätt eller billigt och jag tycker faktikskt att en installatör skall även ha det estetiska med i beräkning när man sätter upp saker på en husfasad. Om man är osäker på vad kunden vill, frågar man inte då?


Vad tycker ni?


Var det rätt att klaga över detta eller får jag skylla mig själv för att jag inte stod och pekade med handen?


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards