Alla inlägg under november 2009

Av Susanne - 7 november 2009 16:30

Alltså tjuvar och banditer, när skall ni lära er att ge fan i andras saker? Det är så tråkigt att man inte skall kunna ha saker utan att andra har begär efter samma och då stjäl det dom vill ha.


Vi fick ett samtal igår om att det hade varit några i kolonin och stulit saker som legat utanför och i ev olåsta förråd. Jag kände mig ganska säker då vi för ett par veckor sedan satte in lås på vårat förråd och att vi plockat in det mesta in dit.


Vi åkte dock ut för att kolla till och vi har inte blivit av med något. Det verkade som att dom enbart kommit över saker som inte varit av värde och jag var glad att det inte varit inbrott. Vi kanske skall investera i ett larm?


Nog om det....


Våran glade snickare har varit ute och fixat "boxar" undet taket. Jag märkte för ett tag sedan att det låg isolering på våran tomt och såg att undet taket såg det ut som att det var någon oinbjuden gäst som tänkt sig en vinter förvaring där. Nu är det ordnat. Jag hade även köpt en rått/mus skrämmare som man sätter i eluttaget så avger det ett ljud som mindre gnagare hatar. Dom får typ migrän och avlägsnar sig. Jag låter nog denna sak sitta kvar i uttaget, fast att mössen/råttorna fått det svårare att ta sig upp under taket.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards