Alla inlägg under juli 2011

Av Susanne - 27 juli 2011 18:57

Jag och yngste sonen drog iväg till Fun City som ligger lite söder om Varberg. Jag har hört lite negativt om denna park, men jag blev smått glad att jag ändå testade att åka hit. Det var mycket mer än vad jag förväntade mig. Parken är inte stor, men inhyser ett Tivoli, ett vattenland med tempererade pooler och en massa rutchkanor, och en djurpark. Vad mer kan man önska sig under en och samma dag? Och det absolut bästa är att det mesta ingår i priset.


Det som är det absolut märkligaste och läskigaste på Tivolit är att alla saker verka komma från gamla öststaterna, det är rostiga och gnisslande och illaluktande saker man åker i, men bara det är en upplevelse, och man sitter och funderar på vilken korg som ska gå sönder.


Sedan så pågår varje attraktion såpass långe att man nästan måste säga till, att nu räcker det. Min son var i sjunde himlen och han uppskattade denna park mer än Liseberg. 


Nu är han bara 8 år, och han vågar knappt åka något på Liseberg, så jag uppskattade att allt ingick i priset och sonen åkte fler saker än vad han ens gör på Liseberg! 


Jag rekommenderar starkt att ta sig till Fun City om man vägarna förbi Varberg. Både stora och små uppskattar denna park. Det är värt 200 kr per person.


Sedan träffade jag några av mina bästa väninnor med sina familjer och det var roligt, tyvärr så var min son för otålig att sitta och lyssna när jag ville prata med dem, så jag fick dra vidare. Men jag lovar att bjuda på middag med övernattning så att vi hinner prata av oss innan vintern är här.

Av Susanne - 12 juli 2011 09:38

En kille som kallar sig Leonard surfade in på min blogg. Han skriver om sin hjärtesorg på sin blogg och det är så sorgligt, men vem har inte haft hjärtesorg?

Det är ganska vanligt, mitt hjärta har brustit flera gånger, men det läker. 


www.trasig.nu

Ett brustet hjärta bloggar om sex och samlevnad


Han skriver så bra och fint och blottar mycket av sina känslor, ovanligt för att vara kille?

Jag är helt säker på att Leonard kommer att hitta kärleken igen. Om inte med Sofie så med någon annan. Men killen måste ju ut i livet igen. Han kan ju inte sitta inne och älta och må dåligt. Ut och träffa vänner, det är mitt bästa recept.


Jag väntar med spänning när han ska börja blogga om sex...


Något som jag lärt mig om olycklig kärlek, är att man ska vårda sina vänner. Det är vänner man kan gråta och skratta ihop med, och som man får stöd och råd av. Ny kärlek kan man alltid hitta igen, men vänner växer inte på träd.


Så till alla mina vänner, jag är ledsen att jag inte har hört av mig på länge, jag vet att jag varit dålig på det. Men ni är det näst bästa jag har efter min familj!


Det får snart bli en middag med tjejerna...

Av Susanne - 11 juli 2011 20:17

Det blommar runt växthuset och blomman jag gillar bäst är vallmon som jag strödde ut en massa frön av i våras. Vi har fått lite jordgubbar, men de var stora och goda och nu har vi plockat de sista. Jag har precis börjat min semester, varför känns det som att sommaren redan är slut?


Vallmo


 

Våra sista egna jordgubbar




Gott och blandat.


   




 



Av Susanne - 3 juli 2011 15:08



Sedan kommer semestern på 4 veckor. Det ska bli så skönt och nu ska jag bara räkna ner dagarna. Veckan kommer att gå fort för jag har massor att göra, men det gör inget, desto snabbare kommer semestern!


Hoppas att det blir varmt och skönt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards