Alla inlägg under maj 2010

Av Susanne - 30 maj 2010 10:47

Grattis på er alla mammor. Min man bjöd mig på omelett och ugnsrostad ciabatta struken med vitlök, tomat, finhackad rödlök och mozzarella. Väldigt gott.


Grattis Tyskland till vinsten igår. Det var en bra låt tycker jag, men egentligen hur kul var det att kolla när Sverige inte var med? När ska vi lära oss att skicka rätt låtar? Annas låt är ok, men den passade inte. Jag tycker vi skulle skickat Salem al Fakir eller en upptempo låt. Manboy kanske hade varit något?


Av Susanne - 25 maj 2010 21:43

Igår när jag kom hem från jobbet så började jag tok städa. Jag vill inte medge det, men fan vad det ser ut här hemma! Damm i varenda hörn, dammigt på fönster brädor, runt golv lister osv. Nu blev mat rummet trevligare att vistas i.


En sak som jag tog itu med var att göra rent i ett av fönstren. Där har jag en sorglig doftranka. Den har jag haft i flera år och nu blommar den och det har den inte gjort under alla år. Jag trasslade ut hela rankan, klippte bort alla gamla torra grenar och lindade om blomman. Vilken skillnad det blev.


  

Av Susanne - 25 maj 2010 21:38

När jag och Noel var och inhandlade färg och penslar och klister osv så hittade Noel vägg dekaler som han bara var tvungen att ha. 249 kr kostade det. Men Noel är så nöjd med resultatet.

  

  


Av Susanne - 25 maj 2010 21:34

Här är jord gubbs lådan nästan färdig. Grannarna är väldigt imponerade, är det bara när man är man som man antas kunna snickra?


  

Här är lådan äntligen färdig och jag har satt markduk i lådan och runt väggarna och hällt på jord och äntligen får plantorna lite större plats att växa på.

  



Av Susanne - 22 maj 2010 15:26

Jag håller på och målar panel som vi haft i källaren i typ 10 år. Istället för att dom ska ta upp plats och inte användas till något ändå, så fick jag en snille blixt, att jag kan snickra ihop dessa till planterings lådor som jag ska ha på tomten. Jag köpte falu röd färg, det var väldigt billigt och med tanke på att vi ska ha vinröda knutar på huset så kommer dom att passa in.


Nu sitter jag och väntar på att det ska torka och sedan så kom jag på att jag har nog ingen bra spik att spika med. Den vi har är ju väldigt kraftig och lång. Får se vad som finns att tillgå. Annars har säkert någon här i kolonin lite spik som jag kanske kan få låna.


  

Sedan har Peter klippt gräsmattan och jag har rensat och fixat till lite här och där. Nu börjar det likna något på vår tomt.


  


Av Susanne - 14 maj 2010 10:38

Tjhoo, nu har jag bara en strykning kvar på ena kortväggen. Det tar nog ca ½ timme. Sedan har jag målat allt däruppe. Vi har iof golv kvar som måste läggas, men det är inget jag just nu tänker på.


Jag har faktiskt börjat att måla golvet med golv färg. Det är bara provosoriskt, för det ska läggas golv, men när det blir vette sjuttsingen och jag vill gärna ha något bättre på golvet än bara skivor. Fast det torkar ju inte, det är för kallt däruppe. Jag får lägga målningen av golvet åt sidan.  Men jag måste snygga till det, för hela golvet är inte målat, så nu ser det jätte konstigt ut.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards