Alla inlägg under oktober 2008

Av Susanne - 31 oktober 2008 18:41


Idag skrev vi sista kontraktet och det var med själva kolonin.Det är väldigt stelbent och strikt, jag vill ha ett förråd där jag har ett lutande tak. Men ordförande säger att det skall harmonisera med huset. Vem har sagt att det inte harmoniserar med huset?  Han är gammal pensionär han fattar inte att bara för att det inte är likadant så kan det ju harmonisera.Jag gillar inte det sättet han säger det på. Stugan vet vi redan måste vara på ett sätt men det står inget mer än att förrådet skall harmonisera med huset, that´s it. Vi får se vem som får sista ordet. Jag skall nog försöka få tag i fastighets kontoret och fråga. Åh hoppas att dom går påmin linje att alltinte måste vara så stelbent och tråkigt.

Av Susanne - 21 oktober 2008 18:24


Har hitta så många snygga handfat så nu får vi svårt att välja vad vi skall ha i badrummet. En mindre modell måste vi ju välja. Kanske en sådan här  från

bygghemma


Westerbergs Pond Round   Eller: Westerbergs Pond Basin 

Av Susanne - 16 oktober 2008 18:15


Vad snabbt det gick, idag låg det ett kuvert från fastighets kontoret med 2 kontrakt i. Skickar in dom imorgon.  

Av Susanne - 15 oktober 2008 19:26



Nu har jag problem med hur litet badrum man kan bygga. Då vi ev vill kunna ha en trappa på ena långsidan upp över badrum till loftet. Det är nog det svåraste att nu få till.

Trappan får ju inte bli för brant.Vi har tänkt om, vi vill inte ha en lofttrappa mitt i huset utan den bästa varianten hade varit utefter en kortvägg precis innan man kommer in.

Men det beror på om det får plats en trappa ovanför badrum.  Stugan hade blivit och upplevts mycket större med den varianten.  


Här är en urmysig stuga som har en trappa som vi vill ha men dom har mindre badrum/tvättrum.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=651&a=419479 

Av Susanne - 15 oktober 2008 18:47


Ordförande ringde häromdagen och har legat på fastighetskontoret för oss och ett par till. Vi är visst dom mest ihärdiga =) Så han bad dom ta oss först.Kommer få ett inbetalningskort och ett kontrakt inom 2 veckor. Tjohoo!!   Alla tomter verkar vara bokade och nu är det visst lite kö, men med rådande situation som det är i Göteborg med varsel på Volvo så är risken överhängande att vissa kommer att dra sig ur. Men inte vi. Här skall det byggas.


  

Av Susanne - 7 oktober 2008 21:41




Jag mailade till ordförande i koloni och bad honom kolla upp vad det är som tar sådan tid hos fastighets kontoret. Det visar sig att stora nya planer bearbetas så att de inte hinner med att strukturera upp i vårat koloniområde. Alla tomter är så gott som bokade men vi är runt 12-13 stycken som inte kunnat skriva avtal pga av fastighets kontoret. Varför skall vi alltid när det verkar så lovande komma försent?  


Alltså jag menar vi har ju tomten men hade vi hittat området tidigare så hade vi redan varit igång och byggt! Vi skall iallafall på Lördag efter storstädning här hemma, åka ut till tomten och mäta upp den ordentligt. Jag vill kunna planera in huset, förrådet och växthuset rätt i våra ritningar. Så vi har det mesta under kontroll  när det äntligen är klart. Ni får hålla till godo med denna fantastiska stuga som jag ramlade in på 


.http://www.edu.lulea.se/tunabladet/photo/jalbum/TantoAlbum/slides/IMGP1636.html 

Av Susanne - 5 oktober 2008 15:43


Jag har beställt trä bokstäver från Panduro.Jag tänkte jag skulle göra en tavla med svarta bokstäver och ha en vanlig vit duk i canvas där jag helt enkelt klistar upp bokstäverna.Ordet ? = HOME Bokstäverna är 21,5 cm höga och kostar bara 16 kr styck.Canvasduken kostar väl runt en 80 kr så blir det inte bra så har man ju inte kastat ut en förmögenhet.   

Av Susanne - 3 oktober 2008 19:34


Japp då var man igång med ett nytt tappert försök med en 3D ritning.

Denna gången i Google Sketchup. En kollega till mig satt och lärde sig lite lätt och så visade han mig lite enkelt hur han gått till väga. Det var ju inte så avancerat men det blir ju inte jättesnyggt. Men jag fick till ett halft sovloft, hål upp för trappa och ett badrum.


Denna är bara i startfasen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards