Alla inlägg under september 2008

Av Susanne - 30 september 2008 17:55


Köpte en bok på Rusta idag, Lilla trädgården skriven av Eva Braun.

Det finns så mycket inspiration i boken.


Det finns en bild där det hänger prismor i ett träd och det tycker jag är så fint. Nu har ju inte vi något träd på tomten än. Det kommer ju dröja många, och då antar jag MÅNGA år innan vårat planerade äppel träd kommer att vara stort. Men man kanske kan köpa ett mindre träd av något slag som man kan hänga lite prismor i.

Tänkte leta på loppisar, antikhandlare och naturligtvis Internet efter begagnade prismor.

Hittade en sida där dom säljer nya men jag tycker att det är dyrt och inte lika charmigt.

Bild från http://www.kristallrummet.se

Av Susanne - 28 september 2008 19:55


He he, jag försökte mig på idag att klippa ut och anordna hur kök, WC, loft, trappa, växthus osv skulle se ut i "verkligheten". Alltså jag har möblerat upp ett pappers hus, dock ej 3D. Det ser för kul ut. Min sambo undrade ärligt vad jag höll på med. Men det är för att vi skall kunna flytta runt sakerna för att få till bästa planritning.

Är det någon som har en bättre och snyggare idé att göra det på, än mitt torftiga försök?


Skratta inte men så här blev resultatet.

 



Av Susanne - 27 september 2008 14:52



Gick in på Duka och där står ett brickbord från Sagaform och jag slår till och köper  det! 447.50 sek ett fynd.

Kanske lite högt att ha som vardagsums bord men jag tror att det blir bra. Annars får vi väl köpa en lägre variant och ha detta ute i friggeboden=)



Brickbord Sagaform

Av Susanne - 26 september 2008 09:46


Vi skall ha ett växthus, det tillhör ju att odla när man har koloni. Vi skall även hyra en eller två odlingslotter som också finns i området för att försöka ge oss på odling. Det skall bli riktigt kul och barnen kommer att få lära sig vart mat egentligen kommer ifrån och hur det fungerar.


Växthus från Willabgarden


Av Susanne - 25 september 2008 15:33

Jag har ju skrivit om att vi skall ha compact living i stugan och ett brickbord framför bäddsoffan är ju ett bra alternativ. Dom är ganska dyra men nu hittade jag ett på Ikea och dom har ju bra priser.Vet dock inte om jag är jätteförtjust i alla dessa ben. Känns lite allmoge över det?


Fast man måste nog gå och se det i verkligheten för att få sig en verklig uppfattning.


Trollsta brickbord Ikea

Den billigaste och kanske charmigaste lösningen är att be min äldste son att göra ett par ihofällbara ben i träslöjden och sedan hitta en egen bricka att ha på benen?

Av Susanne - 20 september 2008 12:35


Jag har ju redan skrivit om att vi skall bygga en 5 kvm friggebod/förråd.

Den hade jag tänkt isolera för att kunna ha till barnen och deras kompisar och ev andra gäster som kommer och hälsar på för övernattning.

Kom på att en våningssäng var inget bra alternativ utan det får bli 2 stycken lite tjockare madrasser som man kan ha lutad mot väggen när dom inte används på något smart sätt. Så får det bli en tjock härlig matta på golvet och 2 nätta fotöljer. Tänkte även sätta upp ett par skåp på väggen för förvaring av täcken och kuddar.


Sedan tänkte jag köpa IKEAS nya smarta datorlösning IKEA PS att ha på väggen därinne så att barnen kan ha en laptop därute och ett PS Skåp att ha en liten TV på och i skåpet ett tv spel för regninga dagar! Tror att det blir den bästa lösningen. Madrasserna och mattan tar vi in i huset under vintern för förvaring då vi kommer ha underhållsvärme på därinne.


IKEA PS

 

Av Susanne - 18 september 2008 10:22


Epoq kök något att ha istället för Ikea?


http://www.epoq.se/

Av Susanne - 18 september 2008 09:12


Man får ha en 5kvm stor friggebod eller rättare sagt förråd.

Men vi hade tänkt oss att ha det som ett extra rum för barnen.


Har hittat en modell som är så fin från Trådgårdshus i Stockholm

Nu är denna lite för stor men något liknade skulle vi kunna tänka oss. Fast panelen måste nog vara lodrät då husen måsta ha fasadbeklänad  som är det.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards