Alla inlägg under april 2010

Av Susanne - 27 april 2010 20:05

I helgen så sattes äntligen vattnet på ute i stugan. Så tittade även solen fram och det var underbart. Nu blir det enklare och skönare att vara ute i stugan när vi har rinnande vatten. Vi kan diska, laga mat, gå på toa, duscha och tvätta.


Vi var och köpte färg till dörr och fönsterfoder, men det har ännu varit minus grader på natten så vi vill inte måla. Vi väntar tills nästa gång solen behagar titta fram. Men vad dyrt det är med lite färg och tillbehör. Över 2500 kr! Men jag hoppas att vi inte behöver måla på många, många år sedan.


När vi var på väg tillbaks till stugan från färg affären så diskuterade vi hur vi skulle få bort resten av skräpet på tomten. Problemet är att vi inte har dragkrok på bilen. När vi kommer tillbaks till stugan så är skräp högen borta! Vår otroligt snälla granne har tagit vårt skräp när han ändå tog sitt. Snacka om vad glad jag blev.


  

Jag och fågel skådaren gick bort till odlings lotten för att rensa. Det var mycket gräs, både i lådor och på själva lotten. Jag rensade och grävde runt i pallkragarna och nästa gång får jag ta med gräsklipparen och klippa i hela lotten.


  


Jag har haft ett ett par fönster liggandes som jag fått av en arbetskollega. Jag har en idé om att använda dessa till drivhus. Jag har inte vetat hur jag ska bära mig åt, men det löste sig väldigt enkelt. Lotten är ju inte vacker, men jag hoppas att när vi fått ordning på huset om ett par år och tomten, så ska jag sätta igång och göra detta fint. Nu har vi det bara för odling och för att det är kul. Riktigt kul och gott.


  

Jag satte bla gräslök förra året och det blev inget att hänga i granen, men iår så stod en så fin gräslöks tuva i pallen. Den har tagit sig riktigt bra och den ser ganska tjock och kraftig ut mot vad den gjorde förra året.


  

Vi satte smultron förra året, jag grävde upp plantan och planterade om den i kruka vid huset istället. Hoppas att den överlever. Den var så stor och fin förra året.


  




Av Susanne - 1 april 2010 19:14

Jag sträckte mig eller något i morse innan jag stack till jobbet. Har så jäkla ont.


Så nu sitter jag och häller i mig rödvin och voltaren. Undra hur nyttigt det är egentligen? Men just nu så skiter jag i det då det gör så #%&££%%## ont!


Jättekul om det inte går över och en massa härliga lediga dagar går till att ligga/stå hemma med ont i ryggen.

Av Susanne - 1 april 2010 19:04

Jag har inte skrivit på länge. Ibland skriver jag flera inlägg samma dag, men oftast är det lång period emellan. Det beror på att man antingen inte har tid eller så har man helt enkelt inget intressant att skriva.


Ofta tycker jag att bloggar är ointressanta pga av det skrivs för mycket och ofta men ofta är det jäkligt ointressant.


Min blogg kanske inte är så intressant, för den handlar inte om snygga, unga, plastikopererade, ytliga faschionadas, men så skriver jag inte heller för massan. jag skriver inte för att jag tror att jag skall tjäna stor kovan och bli kändis.


Jag skriver för att det blir som en digital dagbok för mig själv. 


Sedan blev det kanske en fel titel insåg jag, för egentligen så vill jag skriva om mer än bara stugor och odla, för jag gillar ju även mode, utseende, teknik och spel.


Jag får tillbaks på skatten så jag tänkte investera i ett Wii. Men vi har redan PS2, PS3, Nintendo 64, Nintendo DS, PSp och ett gäng med datorer. 


Vad gör jag?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards