Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Klippa gräset, rensa ogräs, plantera och bara lata mig...

Av Susanne - 1 juni 2011 09:11

Jag tänkte klippa gräset och rensa ogräs när jag kommer ut till stugan. 

Vi var ute i förra veckan och kollade in, vi har inte varit i stugan i helgen p.g.a personlig karaktär, men nu ska vi äntligen ut.


Bevattnings hinkarna verkar fungera, får se när jag kommer ut nu när det varit varmt och soligt. Har växterna klarat sig bra, så gör jag ett par hinkar till denna veckan.


Jag ska köpa jord och plantera mer. Jag har köpt 2 ecalyptusträd och dessa måste ner i större krukor. Jag köpte ett träd förra året, men det klarade sig inte ute i stugan över vintern. Som tur var, så hade odla.nu träden i år igen och nu köpte jag 2 träd och tänkte se om man kan ta stickligar av dessa. Om träden dör eller blir för stora, för de växer otroligt stort, så har jag hela tiden små nya träd att planterna. Vet inte om det fungerar att göra så, men försöka duger ju.


Jag ska åka och köpa ett ogräsjärn och ta bort tisstlar och maskrosor som vi har på tomten. Jag har en del att göra märker jag nu, det där att lata mig kanske går bort....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 11 juni 2012 20:04


Nej jag har inte gett mig av än.    Jag hittade denna bloggen och kolla in vad jag vill vinna....   Tävling hos Rosverkstan tom 15  juni!   http://rosverkstan.blogspot.se/2012/05/vinn-ett-blomstod-hjarta-en-perfekt.html#comment-form ...

Av Susanne - 10 februari 2012 11:24

Jag har tänkt ett tag på att byta blogg plats. Det kommer att ske, men det tar ju sin lilla tid att hitta rätt och sedan starta upp. Jag kommer nog att blogga på 2 platser samtidigt innan jag lägger ner här.   Det är fortfarande kallt och jag öns...

Av Susanne - 22 januari 2012 16:45

Det var ju typiskt att vintern skulle komma i slutet på Januari. Jag som såg fram emot våren istället. Men det verkar bli kortvarigt och jag hoppas att det stämmer. Det har blåst och varit oväder mycket under vintern, men peppar peppar, allt runt stu...

Av Susanne - 1 december 2011 14:30


Vi har inte varit ute i stugan på väldigt länge. Det är inte likt oss, vet inte varför det inte blivit av.   Men nu är jag iaf orolig över vad Stormen Berit kan ha ställt till med. Vi hade en massa lösa grejer på tomt och altan.  På Fredag får ...

Av Susanne - 23 september 2011 19:39


Det är så mysigt i stugan. Yra älskar att vara här ute, enklare att kunna gå ut och göra sina behov och så blir promenaderna längre. Hade tänkt att gå en promenad innan Skavlan, men mörkret föll snabbt. Vi får gå en längre promenad imorgon. Det ska b...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards