Alla inlägg under juni 2010

Av Susanne - 23 juni 2010 21:44

Min starke man och vår starke son har grävt ut ett par ton för grunden till Växthuset.


Vilka killar jag har och jag älskar dem ända härifrån Stockholm.


  

Av Susanne - 6 juni 2010 21:03

Det var loppis i kolonin i Lördags. Jag trodde inte att det skulle finnas något att köpa, men vad fel jag hade. Jag köpte en massa verktyg, trädgårds redskap, köks redskap osv. Det var rena rama rånet på vissa saker. En kille "snodde" 2 nät "zink" korgar framför näsan på mig. Billig fick han dom, 50 kr, dom är svåra att få tag i och så är dom as dyra. Skit tänkte jag, men livet går vidare.


Jag gjorde egna fynd, bla. en gammal zink hink med en hel del verktyg i för 25 kr.

Ska jag göra hål i botten och ha blommor i den? Blomman i krukan brevid är en änglatrumpet, krukan är inköpt på Bauhause och jag fick borra hål i botten för att kunna ha den utomhus. Jag köpte 2 krukor för jag har 2 änglatrumpeter som jag köpt från Odla.nu.    

Av Susanne - 6 juni 2010 20:53

Jag har köpt en del växter från odla.nu , en del från plantagen och så har jag fått en vit fin blomma. Växter verkar må bäst av att sitta i jord så nu har jag hållit på i 2 dagar att plantera växter. Jag vet egentligen vad jag köpt, hur stora dom blir osv, men det blir spännande att se om det tar sig eller om det dör. 


Jag vet att jag köpte lavendel, och kryddor resten blir spännande att se vad det blir av.


  

Vi köpte ett planteringsbord redan förra året och det tog jag med ut från vårt barnvagns förråd och Hampus hjälpte mig att sätta ihop det.     

Av Susanne - 6 juni 2010 20:49

Vi har köpt en moppe till gubben i hemmet. Han ska ha den ute i kolonin för att kunna åka och träna. Den har redan blivit en succé, "odlarn" vill inget annat än att åka runt med pappa. Han vill bara åka hem och åka moppe hela dagarna.


  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards