Alla inlägg under juli 2010

Av Susanne - 24 juli 2010 10:18


Jag började morgonen med att göra en smulpaj med äpple och en kantarell omelett.


  

Peter har jobbat hårt på växthuset, såhär ser det ut just nu, senare idag så har vi förhoppningsvis fått upp stommen. 

  

Sedan ska jag fortsätta måla huset. Framsidan är klar och jag har som mål att kort sidorna ska vara klara fram tills på måndag

  

Av Susanne - 6 juli 2010 21:08

Jag hinner inte blogga känns det som. Sommaren är här och man ska försöka hinna med en massa saker. Vi har ett hus att måla, en trädgård att anlägga, en odlingslott att sköta, ett växthus att bygga ihop och på allt det så har man 4 veckors semester och det om 2 veckor först!. Hur ska man hinna allt?


Jag blir stressad bara jag tänker på det. Jag hoppas att vi hinner mycket innan så att man kan njuta av sin semester, men jag har nog insett att om man skaffar sig ett sommarboende så är nog just avkopplingen att fixa och trixa med hus och trädgård.


Vi har iaf ätit bästa jordgubbarna någonsin, våra egna! Inte så många men väldigt, väldigt goda. Även rädisor och smultron smakade bra. Nu väntar vi på att dillen, ärtorna, potatisen, morötterna, persiljan, purjolöken och cheddarkålen ska växa till sig. Det är så kul med växter och grönsaker.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards