Alla inlägg under november 2008

Av Susanne - 30 november 2008 19:19

Jag har inte orkat skriva på ett tag, men idag har vi jul pyntat lite. Vi har bytt gardiner i vardagsrum,matrum och sovrum. Bytt stols överdrag, dukar och ställt fram tomtarna. Igår satte vi upp ljus stakar och en advents stjärna. Man kan ju nu för tiden köpa stjärnor på lampfot, lite skoj för jag började med det redan för flera år sedan. Tog en lampfot och satte på en advents stjärna.


Nu har jag dock köpt en "riktig" då det är ett stativ som gör att lampan inte kommer mot pappret. Känns lite säkrare.


Stjärna fån ICA Maxi 99 kr. 


Den lilla tomten är en riktigt gammal tomte som vi hade när jag var liten och nu följer den med oss på jul! Den stora tomten är köpt på ÖB för 225 kr.


En kollega var på Basement och åt med sin fru. Rekommenderar starkt att gå dit och äta!  Det är inte en billig restaurang, men värt varenda krona.


Dom blev serverande ett så gott Syd Afrikanskt vin så han var tvungen att beställa 12 flaskor på systembolaget. Jag roffade åt mig 2 av dom. Nu när vi julpyntar så öppnade vi en av flaskorna,och jag säger bara: Jag skall beställa 6 nya flaskor! Billig är det också 89 kr flaskan. Helt otroligt för ett så suveränt vin.


Av Susanne - 2 november 2008 11:04


Vi köpte en stor kalkon häromdagen. Inte en levande om det var någon som kanske trodde att vi skulle ha den i en bur ute i kolonin, utan en färdig plockad utan huvud.

Peter har stekt på äpple, lök, bröd och kryddor och stoppat i kalkonen. Nu skall den in och grillas ett par timmar i ugnen.

Min farmor gjorde så god kalkon kom jag ihåg, ofta till söndagar.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards