Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Susanne - 12 maj 2009 20:06


Idag har våra grannar hjälpt Peter att köpa och köra upp en dörr som vi köpt på K-Rauta.


Nu finns det ingen bild på just den vita dörren, men denna fast i vitt har vi köpt. Garda 5495 kr.



Sedan så har jag letat efter ett gammalt symaskins bord. Ni vet en sådan man trampade på och sydde med en smides underdel. Har varit på loppis ett par gånger men utan resultat och på blocket tar dom för mycket betalt. Vi skall ju ha det ute i växt huset och då vill jag inte betala för mycket.


Döm om min förvåning när jag gick in på Ebbes Hörna så står det ett symaskins bord mitt framför ögonen och då var jag bara där i ren nyfikenhet.

 200 kr kostade det.


Peter och grannen hämtade det också och Peter ringer till mig och säger att det är i jättefinst skick och till våran förvåning så finns det en symaskin infällt i bordet, en husqvarna och dessa vill dom ha uppemot och över 1000 kr på blocket! Ett riktigt fynd. Det hade jag inte räknat med, känns ju lite tråkigt att då ställa ut det i växt huset. Men vi får se.


Nu är bordet ute i kolonistugan så jag får ta foto på det imorgon. Jag skall ut imorgon för att ta lite kort och för att vattna på min odlings lott. Jag är lite rädd att mina stackars tomat plantor är helt sten döda. Men vi ser det imorgon.



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards