Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

IPhone4, jag vill ha tillbaks min HTC Desire...

Av Susanne - 15 januari 2011 17:31

Alltså, har man haft en Android som HTC Desire så kan jag garantera att IPhone hysterin inte skulle vara så stor. Nu har jag hittat ännu en irriterande sak som fungerade klockrent i Desire men inte i IPhonen.


Jag har satt upp Gmail som mail och kallender, jag har även alla mina kontakter sparade i Gmail Så lång så bra. Kalender och mail verkar fungera bra att synkronisera, men kontakterna? Det verkar som att det bara går att synkronisera kontakterna man har i just i Mina kontakter. Det går ju inte att synka över sina grupper! Jag blir så jäkla trött. Det som var en av de bästa sakerna i Desire, jag kunde kategorisera mina kontakter i grupper. Jag har ingen annan adressbok eller mail för den delen på datorn, vad gör man då? 


Jo då ska man köpa en app som klarar av detta. Inte nog med att en IPhone är asdyr, den kostar dessutom ännu mer då de flesta bra appar kostar pengar. Visst apparna till Android kostar också, men det känns som att det finns fler bra gratis appar till android än till IPhone. En IPhone blir dyrare att köpa och äga än vad en Android och jag tycker definitivt inte att den kostnaden är värt en inne pryl som IPhone.


Nej tacka vet jag Android och HTC Desire. Undra om jag kan byta tillbaks till min HTC? 


Android är ju iof Google, men vem använder inte Gmail nu förtiden? Även en som äger en IPhone har säkert Gmail. Android behöver man inte heller koppla till en dator, man är inte beroende av ITunes som man är med en IPhone.


IPhone är säkert mer användarvänlig än HTC Desire, men jag har inte hittat något på IPhone som jag inte funnit i min HTC än....Snarare tvärtom, jag saknar saker iPhonen.


Min man tror att jag kommer att ända min uppfattning, men efter att ha lagt ner en massa tid på att få till telefonen och den ändå inte är som jag vill, då kan jag lätt säga att, Nej IPhone är inte så bra som de flesta tycker. Testa en Desire så kommer nog många hålla med mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 11 juni 2012 20:04


Nej jag har inte gett mig av än.    Jag hittade denna bloggen och kolla in vad jag vill vinna....   Tävling hos Rosverkstan tom 15  juni!   http://rosverkstan.blogspot.se/2012/05/vinn-ett-blomstod-hjarta-en-perfekt.html#comment-form ...

Av Susanne - 10 februari 2012 11:24

Jag har tänkt ett tag på att byta blogg plats. Det kommer att ske, men det tar ju sin lilla tid att hitta rätt och sedan starta upp. Jag kommer nog att blogga på 2 platser samtidigt innan jag lägger ner här.   Det är fortfarande kallt och jag öns...

Av Susanne - 22 januari 2012 16:45

Det var ju typiskt att vintern skulle komma i slutet på Januari. Jag som såg fram emot våren istället. Men det verkar bli kortvarigt och jag hoppas att det stämmer. Det har blåst och varit oväder mycket under vintern, men peppar peppar, allt runt stu...

Av Susanne - 1 december 2011 14:30


Vi har inte varit ute i stugan på väldigt länge. Det är inte likt oss, vet inte varför det inte blivit av.   Men nu är jag iaf orolig över vad Stormen Berit kan ha ställt till med. Vi hade en massa lösa grejer på tomt och altan.  På Fredag får ...

Av Susanne - 23 september 2011 19:39


Det är så mysigt i stugan. Yra älskar att vara här ute, enklare att kunna gå ut och göra sina behov och så blir promenaderna längre. Hade tänkt att gå en promenad innan Skavlan, men mörkret föll snabbt. Vi får gå en längre promenad imorgon. Det ska b...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards