Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

IPhone4

Av Susanne - 15 januari 2011 11:56

Vi har beställt nya telefoner till jobbet. Jag ville ha HTC Desire, och har testkört en sådan i ett par månader nu, men det togs ett beslut om att IPhone har högre säkerhet än vad Android har, så IPhone4 is the phone.


Jag har haft en IPhone liggandes i en kartong ett par veckor, men då vi snart får in till resten av kontoret så kände jag att det var dags att säga adjö till min älskade Desire. Jag har verkligen älskat den telefonen, men nu får jag kanske börja älska IPhone som resten av världen gör.


Jag har inte fattat vad det är som gör just IPhone så populär, för det lilla som jag nu har använt den så har den inte gjort något mer än vad min Desire kunde göra. Jag saknar faktiskt vissa saker, som widgets.


Varför har man inte utvecklat det till IPhone? Jag ser att om man jailbreakar sin telefon så kan man nu få till widgets även på en IPhone, men ur säkerhets aspekt så ska man ju inte hålla på och trixa med telefonens innersta själv och vi har en policy som strikt förbjuder det av självklara skäl. Jag kommer antagligen att sakna min Desire mer än vad jag just nu tror, men jag får ge IPhonen en chans.


Nu ska jag testa en app, dropbox och se om det är enkelt att droppa filer till datorn utan att behöva ansluta telefonen till datorn.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 11 juni 2012 20:04


Nej jag har inte gett mig av än.    Jag hittade denna bloggen och kolla in vad jag vill vinna....   Tävling hos Rosverkstan tom 15  juni!   http://rosverkstan.blogspot.se/2012/05/vinn-ett-blomstod-hjarta-en-perfekt.html#comment-form ...

Av Susanne - 10 februari 2012 11:24

Jag har tänkt ett tag på att byta blogg plats. Det kommer att ske, men det tar ju sin lilla tid att hitta rätt och sedan starta upp. Jag kommer nog att blogga på 2 platser samtidigt innan jag lägger ner här.   Det är fortfarande kallt och jag öns...

Av Susanne - 22 januari 2012 16:45

Det var ju typiskt att vintern skulle komma i slutet på Januari. Jag som såg fram emot våren istället. Men det verkar bli kortvarigt och jag hoppas att det stämmer. Det har blåst och varit oväder mycket under vintern, men peppar peppar, allt runt stu...

Av Susanne - 1 december 2011 14:30


Vi har inte varit ute i stugan på väldigt länge. Det är inte likt oss, vet inte varför det inte blivit av.   Men nu är jag iaf orolig över vad Stormen Berit kan ha ställt till med. Vi hade en massa lösa grejer på tomt och altan.  På Fredag får ...

Av Susanne - 23 september 2011 19:39


Det är så mysigt i stugan. Yra älskar att vara här ute, enklare att kunna gå ut och göra sina behov och så blir promenaderna längre. Hade tänkt att gå en promenad innan Skavlan, men mörkret föll snabbt. Vi får gå en längre promenad imorgon. Det ska b...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards