Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Susanne - 8 januari 2011 15:07

Herregud vad otränad jag är. Vi har varit ute i stugan ett par dagar och första dagen åkte vi in med bilen i kolonin och parkerade. Så långt så bra, men det började snöa och tur i oturen så hade Peter glömt sina kläder hemma så jag var tvungen att åka hem  dagen efter för att hämta väskan med kläder.


Till saken hör att det plogas inte ner i koloni området, så man tar sig ner på egen risk så att säga...


Mitt i backen upp ur kolonin så blev det bom stopp. Jag kunde bara backa och varje gång kom jag kortare och kortare upp i backen. Visst min man är stark, men inte så stark att han kan putta upp bilen. Vi fick börja att skotta. Och vad vi skottade. Ingen riktigt skottspade hade vi heller, utan en vanlig liten jävla jord spade som tog evigheter att skotta med. Efter säkert 1½ timme så kom vi äntligen upp från backen.


Sedan vågade inte jag att åka ner i kolonin och parkera mer. Däremot så åkte jag till Bauhause och köpte en riktig spade att kunna skotta med, 40 kg sand och en hink med något som ska smälta snön men vara skonsam mot djur och natur. Vi skottade upp en parkering i bostads området istället och där stod vi bra.


Dagen efter så hade vi planerat att åka och bada.

Vi åkte buss ner till Kärra centrum och gick och badade och sedan fick vi för oss att gå hem och det var inte plogat på något ställe där vi gick, så jag fick ännu lite mer extra träning + att jag skottade upp hela vägen upp till stugan.


Mina armar värker. Vad jag är otränad. Gymmet kanske är ett ställe jag skulle börja besöka?

Min började gap skratta när jag nämnde mig och gym i samma mening. Vi får se vem som skrattar sist...Antagligen min man...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards