Alla inlägg under januari 2010

Av Susanne - 2 januari 2010 19:44

Jag och Noel åkte ut till stugan idag för att bara mysa. Jag har en 24 liters plast dunk i badrummet till disk och toa besök. Sedan köpte jag en 10 liters plastdunk på ÖB för 49 kr att ha till dricks vatten och matlagning. Vatten finns att hämta i föreningens samlings lokal.


Det är lite jobbigare utan rinnande vatten men det går. Vi har det varmt och skönt och jag är så glad att vi investerade i luftvärme pumpen. Den värmer upp snabbt.


Någon av "oss" hade glömt att stänga frysen helt så ni kan ju tänka er vilket berg av is det var inne i frysen. Snart är det av frostat och jag kan ta in maten från utsidan.


Noel är glad att Boxer boxen funkar med den digitala antennen som vi köpte. Vi köpte en glitter antenn som "alla" andra har i kolonin, men vi hade inte aktiverat vårat kontantkort för kanalerna, när säsongen var över så hade vi fortfarande inte aktiverat kortet och bestämde oss att göra det för att kunna använda hemma.Men för att kunna använda boxen hemma så var vi tvungna att köpa en antenn. Vi köpte en liten variant som man även kan ha inne och det visade sig att den funkar ju hur bra som helst även ute i koloni stugan. Nu måste jag bara "lura" på någon annan nybyggare våran glitter antenn som vi inte behöver.


Jättekul med er som vill vinna en voddler invite. Jag har ett par favoriter, men det är ju ett tag kvar och fler tävlande kan ju ge sig in i striden. Att fjäska och säga att man följer sajten duger inte. För det fattar ju vem som helst att dom flesta av er gör inte det och det är inte det jag är intresserad av, jag tycker att det är roligt att ge bort saker, men vill inte ge bort dom utan att få något kanske roligt tillbaks. En rolig eller tänkvärd orsak till varför man är värd en Invite. Man kan gärna skriva hur man fann till mig också


Sedan kanske några av er faktiskt tycker att det är kul att återkomma och ni är så välkomna. Jag kommer antagligen att anordna fler tävlingar framöver, det är ganska kul.


Ni som undrar vad det är för tävling så finns den i mitt inlägg den 1 januari och vinnarna koras den 10 Januari.





Av Susanne - 1 januari 2010 21:07

Jag har 2 Voddler invites som jag tänkte att ni kunde få tävla om. Alla svar finns i min blogg.


Svara på dessa frågor och ge mig en bra anledning på varför just du skall vinna inviten. + i kanten är om du länkar till min sajt ( fast det är inget avgörande )


Tävlingen avslutas den 10/1 2010  ca 12.00


Vilken telefon modell har min man?


Vad heter min man?


Från vilken sajt köpte jag mina skolplanscher?


Var har jag köpt mina zink pallar?


Vad har vi för värme system i stugan?


Vad har vi för kök och vitvaror?


Varifrån har vi köpt vårat växthus?


Vad heter min mans favorit band?


När skrev jag mitt första inlägg? 


Av Susanne - 1 januari 2010 20:27

Hej på er. Gott nytt på er som läser min inte så just nu uppdaterade blogg.

Jag var ute i kolonin och kollade till och det är ju så mysigt och nytt och fräscht. Jag längtar ut. Vi har tänkt att åka ut en dag medans jag är ledig från jobbet och övernatta en natt. Undra hur längesedan det var vi hade så här kallt och såhär länge egentligen i Göteborg? Graderna brukar ju nästan aldrig vara under 0...


Kommer ni ut i vår/sommar och hälsar på och kanske äter lite gott grillat? Jag skall nog ha en tjej kväll med övernattning. Sitta och prata och ha det mysigt. Även du Ulle är välkommen om du då kan ;-)


Jag har ett par Voddlers Invites, men jag sitter och klurar på en liten trevlig tävling för att man skall kunna få en Invite. Jag återkommer när jag kommer på något trevligt. Det kanske ökar antalet läsare till min blogg med lite roliga tävlingar.


Jag skrev ett inlägg någon sekund tidigare om att jag skulle dela ut till någon av mina trogna läsare och hann inte ändra inlägget förrän jag fått en kommentar. En av få kommentarer som jag får ;-)


Det är nog en grej att få fler läsare att ha lite trevliga tävlingar. Jag får nog ge Anna en invite, men jag har ett par stycken till att dela med mig av, men dessa blir inte lika enkla att få....


Anna ge dig till känna igen med mail adress så skickar jag dig en invite, för länken till din blogg verkar inte funka. Gott Nytt på dig själv!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards