Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Susanne - 1 oktober 2009 18:49

Lite tråkigare är att nu är bilen 5 år och då verkar det vara dags att byta kamrem. Det är ingen billig historia. Vi har fått ett erbjudande från Bilia på 7500 kr för rem, vatten pump och så var det något mer. Jag är inte så bra på bilar. Jag tycker bara bilar är ett ont måste. Kostar en massa pangar men är en bra tidsbesparare och ett bra frakt redskap. Så nu har jag bokat denna tråkiga sak. Tänk vad mycket annat man skulle kunna göra med 7500 kr !

Av Susanne - 1 oktober 2009 18:36

Våran gamla tvättmaskin gick sönder härom dagen. Vi borde egentligen ha kasserat den för ett år sedan, för den har inte tvättat bra och tvätten har inte känts fräsch. Jag har iof försökt göra rent den med allaehanda husmors tips. Kört den med citron syra och ättika men det har bara hjälpt för stunden. Nu när den gick sönder så var det en chock när jag öppnade maskinen, för tvätten låg i en brun sörja som luktade avlopp! Så har det inte varit innan.


Hur lång livslängd har en tvättmaskin? Våran är 8 år och egentligen så känns inte det så gammalt.


Jag fick en panik tid i våran stora tvättstuga i huset och tvätten blev ju ren! En riktigt härlig känsla. Nu har vi inhandlat en ny maskin från Siba, en Whirlpool AWO/D6890. Igår fick vi den för 3990, idag kostar den 5990! Dom måste ju gjort något fel igår eller så gick kampanjen ut igår, men priset stod klart och tydligt på deras hemsida och vi fick maskinen för det priset. Snacka om att jag är en tjej med tur!

 Nu skall vi bara frakta bort våran gamla och försöka få hem våran nya.


Vi köpte även ett tvättställs stativ så att vi får upp den en bit och så tog vi en extra försäkring på 5 år.


www.siba.se

  






Av Susanne - 1 oktober 2009 18:24

Det är lite tråkigt när man har begränsat sin blogg till sitt sommarboende. Visst jag bloggar om annat, men jag har en känsla av att folk besöker sidan i hopp om att jag skriver om våran stuga. Förra veckan så köpte jag en lagerhylla som jag skruvade ihop. Jag flyttade ut allt ur förrådet och organiserade upp sakerna i hyllan. Vi tog in ute möbler och andra attiraljer. Nu känns det tråkigt för det känns som att vi bommat igen.


Men vi skall ut i helgen och sätta i ett lås till förrådet och vi skall sätta på värmen. Iof bara över dagen men ändå. Helgen efter skall vi på 40 års kalas. Så jag tänkte veckan innan vatten avstängningen bo därute under helgen.


Jag skall till Stockholm nästa vecka. Jag har 4 stycken zink pallar från granit stående på vårat kontor, men jag kommer inte kunna ta med dom hem. Jag får försöka paketera dom och få dom hem skickade. Det är meningen att vi skall ha dessa i stugan till mat bordet.


www.granit.se 

  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards