Alla inlägg den 14 september 2009

Av Susanne - 14 september 2009 20:23


Vi har inte varit ute i stugan i helgen. Då vi varit där varenda helg och hela semestern så behövde vi ha en städning här hemma i lägenheten. Noel har även börjar sin simskola som råkar infinna sig varje lördag. Det är inte lätt att få ihop vardagen när man jobbar 5 dagar heltid i veckan. Så nu kommer jag bara att kunna spendera min tid ute i stugan Lördag eftermiddag till Söndag. Trist men då får jag längta till nästa vår och sommar. Jag får se om jag åker ut på Lördag, vi får besök från Japan på Fredag av Dai. Han skall stanna ett par dagar. Tänk att resa så långt och bara stanna 5 dagar! Men det skall bli jättekul. Noel har lärt sig att sy i skolan idag och kom hem med en liten kudde han gjort, så nu skall han sy kuddar till Dai som han skall få ;-)


Kaj från kolonin ringde mig igår. Vi har ju som jag skrivit innan inga tillstånd på att få bygga helt inglasade altaner, det måste vara en sida öppen. Jag har skrivit ett brev eller motion eller vad man nu vill kalla det till Styrelsen, där jag tycker att vi skall ta denna fråga upp till Stadsdelskontoret. Vi lever på 2000-talet, vi har el, vatten och avlopp, men vi får inte bygga en inglasad veranda på 12 kvm så att man kan njuta av kolonin även om vädret är dåligt. I våran familj är vi 4 stycken och våra barn har kompisar dom gärna vill ta med, det blir trång och då hade detta uterum varit guld värt. Ja, jag kommer då att bygga ändå även om jag inte får ett godkännande.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards