Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Härliga helg...

Av Susanne - 6 september 2009 16:21


 Ja då är snart den här härliga helgen slut, igen... Det går alldeles för fort.

Jag älskar fullkomligt att vara ute i stugan, det ger lugn och ro i själen.


Peter var lite mer svårövertalad att få med ut, han tycker att när det är dåligt väder så är det inte så mycket att sitta därute, men han åker ändå med. När vi är där så tycker han att det är väldigt skönt även om det regnar.


Laga en riktigt god måltid som han gjorde i varmlufts ugn. Potatis gratäng, fläskfilé och rostad paprika. Lite levande ljus och ett glas rödvin till det, kan det bli bättre? Vi har haft det jättemysigt ute i stugan.



På lördagen så var det meningen att vi skulle åka till Fiskens dag nere i fisk hamnen, men jag mådde inte riktigt bra. Peter ringde en kompis som skulle dit och bad honom köpa med hummer. Varje år har dom så billig nykokt hummer, 60 kr stycket tog dom iår. Vi köpte 4. En mumsade vi i oss över disk bänken och sedan kokade jag upp en lag med salt och krondill. Vi skall frysa in 2 av hummrarna.

 


 Idag söndag så har det ju varit helt underbart väder, jag och Noel gick till kolonilotten och plockade morötter och fina blommor.


 Sedan tog vi en promenad, tur var att jag tog med en liten plastpåse för vi hittade närmare 5 dl björnbär. Det var lite kul för när vi stod och plockade så kom det en bil som vände, dom hade antagligen tänkt plocka även dom men insåg att dom var för sent ute. Sedan kom det ytterligare 2 bilar när vi var på väg tillbaks men likasnabbt kom dom tillbaks. Antagligen hade vi redan skalat av buskarna så gott det gick och inget fanns att plocka för denna dagen, men nästa vecka måste det bli jackpott för någon för det fanns hur mycket björnbär som helst.


Jag plockade av av mina bruna dillkronor där det satt en massa frön. Nu läste jag att dom skall själv falla av, men jag "plockade" av dom ändå och låter dom torka på ett fat. Jag tror att det fungerar lika bra. Det är fantastiskt vad mycket vi har hunnit med i år och vad mycket vi kunde skörda i bara 6 pallkragar.

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 11 juni 2012 20:04


Nej jag har inte gett mig av än.    Jag hittade denna bloggen och kolla in vad jag vill vinna....   Tävling hos Rosverkstan tom 15  juni!   http://rosverkstan.blogspot.se/2012/05/vinn-ett-blomstod-hjarta-en-perfekt.html#comment-form ...

Av Susanne - 10 februari 2012 11:24

Jag har tänkt ett tag på att byta blogg plats. Det kommer att ske, men det tar ju sin lilla tid att hitta rätt och sedan starta upp. Jag kommer nog att blogga på 2 platser samtidigt innan jag lägger ner här.   Det är fortfarande kallt och jag öns...

Av Susanne - 22 januari 2012 16:45

Det var ju typiskt att vintern skulle komma i slutet på Januari. Jag som såg fram emot våren istället. Men det verkar bli kortvarigt och jag hoppas att det stämmer. Det har blåst och varit oväder mycket under vintern, men peppar peppar, allt runt stu...

Av Susanne - 1 december 2011 14:30


Vi har inte varit ute i stugan på väldigt länge. Det är inte likt oss, vet inte varför det inte blivit av.   Men nu är jag iaf orolig över vad Stormen Berit kan ha ställt till med. Vi hade en massa lösa grejer på tomt och altan.  På Fredag får ...

Av Susanne - 23 september 2011 19:39


Det är så mysigt i stugan. Yra älskar att vara här ute, enklare att kunna gå ut och göra sina behov och så blir promenaderna längre. Hade tänkt att gå en promenad innan Skavlan, men mörkret föll snabbt. Vi får gå en längre promenad imorgon. Det ska b...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards