Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Luftvärmepump gjorde jag rätt som klagade?

Av Susanne - 4 augusti 2009 19:38


En sak jag inte skrivit om är våran luftvärme pump. Jag köpte den genom Hemma butiken och så kom det en herre som skulle installera denna. Detta var en dag då det regnade och det regnade väldigt mycket och jag sa till honom att jag vill ha ytterdelen UNDER mitt ena fönster.


 Trodde i min enfald att han fattade vad under fönstret var. När han var klar så var jag så jäkla dum att jag inte gick ut och kollade, det spöregnade och jag var inte alls sugen på att röra på mig från min säng, Peter gjorde det och sa att det ser väl bra ut för att han trodde att den var tvungen att sitta så långt upp så att det inte skvätter under den!. SER BRA UT !sa jag till honom när jag får se på vart han satt den. Den sitter ju för FAN över fönsterfodret, det är ju inte ens målat och hur skall det nu gå till att måla med en sak framför. Det ser inte klokt ut. Peter blir förbannad på mig för att jag inte stod ute i regnet och kollade när han satte upp den. Men skall man behöva stå och peka med hela handen och måla upp vart saker skall vara utan att det ser konstigt ut? Jag var ute och sa till att den skulle sitta under fönstret innan han startade , men visste inte att jag var tvungen att "rita" ut vart. Det ser man ju själv bäst vart det sitter mest estetiskt, trodde jag.


Varenda en som varit hemma hos oss har också tyckt att den sitter nog en sådär 10-15 cm för högt upp och häromdagen så åkte jag till Hemma butiken och klagade. Jag är ingen klagande person, men nu var jag faktiskt besviken och förbannad för ytterdelen på pumpen har förstört utsidan på huset.


Han kollade på min bild och om han höll med vet jag inte men han skulle ringa till herren i fråga och be honom kontakta mig, men än har han inte gjort detta. Jag kommer att i värsta fall att bekosta flyttningen av den själv, men det är varken lätt eller billigt och jag tycker faktikskt att en installatör skall även ha det estetiska med i beräkning när man sätter upp saker på en husfasad. Om man är osäker på vad kunden vill, frågar man inte då?


Vad tycker ni?


Var det rätt att klaga över detta eller får jag skylla mig själv för att jag inte stod och pekade med handen?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 11 juni 2012 20:04


Nej jag har inte gett mig av än.    Jag hittade denna bloggen och kolla in vad jag vill vinna....   Tävling hos Rosverkstan tom 15  juni!   http://rosverkstan.blogspot.se/2012/05/vinn-ett-blomstod-hjarta-en-perfekt.html#comment-form ...

Av Susanne - 10 februari 2012 11:24

Jag har tänkt ett tag på att byta blogg plats. Det kommer att ske, men det tar ju sin lilla tid att hitta rätt och sedan starta upp. Jag kommer nog att blogga på 2 platser samtidigt innan jag lägger ner här.   Det är fortfarande kallt och jag öns...

Av Susanne - 22 januari 2012 16:45

Det var ju typiskt att vintern skulle komma i slutet på Januari. Jag som såg fram emot våren istället. Men det verkar bli kortvarigt och jag hoppas att det stämmer. Det har blåst och varit oväder mycket under vintern, men peppar peppar, allt runt stu...

Av Susanne - 1 december 2011 14:30


Vi har inte varit ute i stugan på väldigt länge. Det är inte likt oss, vet inte varför det inte blivit av.   Men nu är jag iaf orolig över vad Stormen Berit kan ha ställt till med. Vi hade en massa lösa grejer på tomt och altan.  På Fredag får ...

Av Susanne - 23 september 2011 19:39


Det är så mysigt i stugan. Yra älskar att vara här ute, enklare att kunna gå ut och göra sina behov och så blir promenaderna längre. Hade tänkt att gå en promenad innan Skavlan, men mörkret föll snabbt. Vi får gå en längre promenad imorgon. Det ska b...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards