Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Susanne - 3 juni 2009 19:11



Jag har varit ute för att måla dom 2 sista väggarna som går att måla. Kom på att det inte var en jättelysande idé då det var ganska mörkt och vi inte har någon belysning därute. Men har man börjat så var det bara att full följa. Vi får se hur det blev när vi ser det i riktigt ljus. Taklisterna ser inte kloka ut för det är 2 olika vita färger på dom, min glade snickare kommer att bli "galen" på mig att jag inte maskerade först, men vi glömde av att köpa maskerings tejp och då tänkte jag att jag får måla om dom en gång till när väggarna är klara. Med maskerings tejp och allt!


Många av väggarna har vi missat att slipa bra, så det blir att tapetsera ett par väggar för att spackla och slipa och måla om vägrar jag.

Jag orkade inte bry mig för jag har så otroligt ont i halsen och vill bara hem och lägga mig. Men jag tänker dock måla alla väggarna för vem vet när vi får tummen ur och tapetsera och innan dess så vill jag gärna ha det beboligt och vill inte att det skall se ut som en byggarbets plats.


Jag såg i taket att det verkar lysa igenom på ett par ställen så det blir att måla det en tredje gång. Jag är trött och vill avsluta. Det står grejer precis överallt och till på råga på allt så måste vi hämta våra auktions fynd på tisdag och dessa måste vi ju frakta ut till stugan.


Peter och grannen skall åka ut tidigt på lördag för att spacka, måla taket hoppas jag och börja lägga golv, sedan hoppas jag att mina glada snickare kommer ut och börjar att montera ihop köket, sätter upp lister runt fönstrerna och sätter upp panelen på utsidan. Då blir det fritt på golvet för badrummet blir klart denna helgen och mina nya möbler får plats.


 Visst blir man trött bara av att se dessa bilder?

 


Badrummet som skall vara klart denna helgen. Det kommer att bli skit snyggt, jag lovar. Jag blir avundsjuk på mig själv då allt i stugan är finare och bättre och snyggare än vad vi har hemma och här kan vi tyvärr inte bo hela året om...


 


Denna mosaik skall vi ha i köket. Först hade jag tänkt en vit mosaik, men då väggar och kök är vitt så tänkte jag om och tycker nog att det blir fint med lite färg på mosaiken. ( Vi får ju den gratis dessutom ).

 






Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards