Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Susanne - 2 maj 2009 20:42


Då tänkte jag berätta hur hela den "spännande" historien gick.


Jag sov jättedåligt hela natten, jag kommer aldrig mer att bygga något.

Vaknade flera gånger under natten och hade svårt att somna om, men 7.30 så vaknade jag och gick upp. Väckte Peter och Noel och strax innan 9.00 var vi på väg.


Det visade sig att min glade snickare hade glömt att avboka grävaren så strax innan 10.30 så dök det upp 2 grävare.


1 grävare fick sätta igång med avloppet och den andre fick ta bort vårat "berg" på tomten. Han planade ut marken bakom huset mot ett dike och det blev jättebra.


Men nu till den mer spännade delen, hur går det med avloppet? När dom grävt en liten bit så stöter dom på en brunn som ingen sett, men den var utsatt på en karta. Den har under årens lopp blivit dold av jord. Antagligen av gräs som förmultnat, men ingen vet.


Jaha detta kan bli hur dyrt som helst då det behövs kallas in avloppssugare. Den första var för liten så hux flux står det 2 stycken här. Dom kostar runt 1600 kr i timmen!. Herre gud jag måste härifrån.


Den glade snickaren börjar bli hungrig och jag bestämmer mig för att avlägsna mig för att köpa mat och inte behöva tänka eller se vad som görs.


Jag kommer tillbaks och får reda på till min lycka, det är inget fel på avloppet! Inga brott ingenting! Det har varit stopp i avloppet längre upp, brunnen har varit fylld och våran "olycka" väckte brunnen till liv! Puh det är inte vårat fel, utan vi har faktiskt uppdagat ett framtida problem med skit proppen som hade kunnat bli en katastrof för vissa kolonister som fått översvämmning i sina stugor.


Vi behöver inte oroa oss mer för det är inte vårat problem längre. Jag tycker att vi borde bli hyllade.


Det såg ut såhär när dom var klara efter flera timmar.

 


Stugan ser ut såhär när vi skall åka, ena takhalvan är klar.

 


Peters favort ställning och favorit syssla.

 


Jag har sovit gott hela natten efter detta kan jag tillägga.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards