Alla inlägg under september 2008

Av Susanne - 10 september 2008 19:24

Jag mailade föreningens ordförande för att höra hur lång tidman kan förvänta sig att det kan ta hos fastighetskontoret att få ett kontrakt och han svarade 1-2 månader. Då känns det inte så lång tid kvar förhoppningsvis till nästa månad kan vi ha skrivit kontrakt.


Det är nämligen inte bara att betala pengar så får man en tomt utan här visade det sig att fastighets kontoret tar en UC för att se att man verkligen har råd med att bygga en stuga. Jag vet inte om det bara är för oss som bygger nytt som man tar UC eller om man även tar för dom som köper en befintlig stuga? Aldrig hört detta innan.


Hörde nämligen att folk som har socialbidrag! bokat och fått tomt men sedan har dom inte råd att bygga upp någon stuga. Man kan ju orimligtvis ha råd med detta om man enbart lever på socialbidrag. Det är ju trist ,man har 3 år på sig att bygga sin stuga, men koloniområdet tar ju längre tid på sig att bli ett mysigt prunkande ställe att vara på så länge det finns många obyggda tomter.

Av Susanne - 6 september 2008 16:42

Idag har jag fått med min sambo till Olivedals heminredning som ligger i Sisjön. Dom har nämligen väldigt många bäddsoffor att välja på. Då det kommer att bli en soffa som vi skall sova i, så måste den hålla och vara bekväm att sova i natt efter natt.


Det blir en bäddsoffornas Rolls-Royce kan man säga, och så köper vi till en fotpall som det finns utrymme i. Vi måste tänka praktiskt.


Tänkte inte ha något soffbord utan vi skall leta efter ett lägre brickbord som man kan ha.


Detta Occhio brickbord från Blå Station kanske?


Av Susanne - 3 september 2008 14:24


Jag lägger upp lite länkar vartefter som jag hittar nyttiga, intressanta och bra sajter.


Min senaste länk är till en koloni sajt som just heter Koloniliv, det är inte så mycket fart på den sidan men kan vara matnyttig att kika in i ibland.

Av Susanne - 3 september 2008 13:33


Jag har en snäll pappa som håller på med våtutrymmen.

Han har lovat att ställa upp med att kakla och göra iordning vårat badrum i stugan. Vi kommer även få golv värme för det tycker han att vi skall ha =)

Jag skulle kunna tänka mig att ha en sådanhär dörr till toaletten.


Dörr från Beijerbygg


Sedan har han lovat att hjälpa till att bygga ihop köket och det hade vi nog tänkt oss ett Abstrakt vitt från Ikea. Det kommer att bli mycket vitt i stugan för att det skall kännas större. Men det blir kanske en starkare fondtapet på någon av väggarna? Eller ett färgat kakel i köket?

Eller vaför inte en glas skiva monterad framför tapet eller något annat alternativ?

Bild från Roomservice.

 Billigast blir nog kakel då jag nog får hjälp av pappa med det men vi får se...


Av Susanne - 3 september 2008 11:23


Det här med att vänta är ju inget för mig. Jag har nog varje natt sedan vi bestämde oss för att ta stugan drömt om just detta.

Inte helt fel för det är ju trevliga drömmar, men det är jobbigt att behöva vänta på att få tillträde till tomten. Jag vill ju börja gräva och sätta plintar innan det blir för dåligt väder i Göteborg.


Annars blir det kanske tufft att få upp en stuga i Mars -09 som vi hade tänkt.

  

Av Susanne - 1 september 2008 14:30



Man får inte ha eldstad av naturliga skäl då husen står så otroligt tätt, men undra om det är ok med en sådan här?

Det hade varit mysigt och så är den ju flyttbar.

http://www.formchill.se/produkter_exterior_TRAVELMATE.html

Av Susanne - 1 september 2008 14:09


Det finns inte så mycket att skriva om just koloni stugan, men jag var ute i området igår för att se hur det går för våra grannar som håller på och bygger. Dom har fått upp ett förråd och höll på med plintar när jag var där. Lite märklig taktik verkar dom ha, för vad jag vet så skall man väl gräva ut och lägga makadam och duk för att inte få fukt? Men dom har bara gjort hål och lagt i plintar. Nåväl man kanske kan gräva ut efteråt, fast jag hade nog tyckt det varit smidigare att gjort det innan.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards